Gerelateerde artikelen
Rekenen met woordformules 1
Rekenen met Woordformules: Een Stap-voor-Stap Gids Hoe bereken je de kosten van een telefoonabonnement met onbeperkt data? Wat is de ideale hoogte van een schans om zo ver mogelijk te springen? In dit artikel duiken we in het fascinerende domein van woordformules—een...
Snijpunten van grafieken
Hoe los je een conflict op? Door de snijpunten van grafieken te vinden! In dit artikel ontrafelen we het concept van snijpunten van grafieken, een essentieel onderdeel van lineaire problemen in de wiskunde. Of je nu een student bent die zich voorbereidt op een toets...
De abc-formule
Hoe los je een vergelijking op die niet zo makkelijk te factureren is? Heb je ooit een kwadratische vergelijking gezien die je maar niet kon oplossen? In dit artikel duiken we diep in de wondere wereld van de abc-formule—een krachtig hulpmiddel dat onmisbaar is voor...
Kwadratische vergelijkingen opstellen
Hoe zet je een kwadratische vergelijking op? In dit artikel duiken we diep in de wereld van kwadratische vergelijkingen en leren we je hoe je ze zelf kunt opstellen. Of je je nu voorbereidt op een wiskundetoets, je kennis wilt opfrissen, of gewoon meer wilt weten over...
Diagrammen 1 – Staaf/lijn/cirkel
Hoe presenteer je data op een heldere en overzichtelijke manier? In dit artikel duiken we in de wereld van diagrammen: staafdiagrammen, lijndiagrammen en cirkeldiagrammen. We leggen uit hoe je ze leest, interpreteert en zelf maakt, zodat je klaar bent voor je...
Gelijkvormige driehoeken
Hoe werken wiskundige concepten in elkaar en hoe herken je ze? In dit artikel leggen we de basisprincipes uit van gelijkvormige driehoeken – een belangrijk onderdeel van de meetkunde, specifiek het hoofdstuk gelijkvormigheid. Met duidelijke uitleg, voorbeelden en...
Regelmatige patronen
Hoe vormen tegels patronen en hoe herken je de terugkerende elementen? In dit artikel nemen we je mee in de fascinerende wereld van regelmatige patronen – een essentieel onderdeel van Meetkunde. Met heldere uitleg, praktische voorbeelden en nuttige tips helpen we je...
Rekenmachine en wetenschappelijke notatie
Hoe navigeer je door grote en kleine getallen die in de wetenschap en wiskunde voorkomen? In dit artikel ontrafelen we de wereld van de wetenschappelijke notatie en hoe je een rekenmachine effectief kunt gebruiken om hiermee te werken. Of je nu studeert voor een...
Interpoleren en extrapoleren
Hoe schat je de waarde van iets in tussen twee bekende punten, of voorspel je een toekomstige waarde op basis van huidige trends? In dit artikel duiken we in de wereld van interpoleren en extrapoleren—krachtige statistische hulpmiddelen die je helpen om gaten in data...
Meten en schatten
Hoeveel verf heb je nodig voor een muur? Hoe lang duurt het om naar school te fietsen? In dit artikel duiken we in de wereld van meten en schatten—een essentieel onderdeel van wiskunde dat verder reikt dan schoolbanken. Met heldere uitleg, praktische voorbeelden en...
Uitgelichte artikelen
De gids voor online bijles: tools, tips & tricks!
Online bijles biedt docenten tal van voordelen, met flexibiliteit als grootste pluspunt. Je kunt bijles geven wanneer en waar je maar wilt. Heb jij nog een college in de middag en heeftjouw student les tot 15.00 uur? Geen probleem! Om 16.00 uur kunnen jullie beiden...
Voor het eerst naar de basisschool
Voor het eerst naar de basisschool “Gerard komt naar school. Hij heeft de uitnodiging gekregen.” Gerard vraagt regelmatig; “Wanneer mag ik naar school?”, vertelt zijn moeder. Gerard wil graag komen kijken op school. Daar zijn ze; moeder komt met Gerard aan de hand....
Bijles rekenen groep 7: hoe Lars zijn zelfvertrouwen terugkreeg
Mijn naam is Frank, en ik ben de vader van Lars, een 11-jarige jongen die nu in groep 8 zit. Vorig jaar, in groep 7, liep Lars tegen een groot obstakel aan: rekenen. Wat voor veel kinderen een uitdaging is, werd voor Lars een bron van frustratie en stress. Hij vond...
Bijles rekenen: Hoe mijn dochter vooruitging
Mijn naam is Barbara, en ik ben de moeder van Sophie, een enthousiaste en leergierige dochter die nu in groep 8 zit. Toen ze vorig jaar in groep 7 zat, liep ze tegen wat problemen aan met rekenen. Ze vond het steeds moeilijker worden om de lesstof bij te houden en...
Bijles geven in Rotterdam: Jesse’s ervaring en tips voor succes
Als bijlesdocent in Rotterdam help ik leerlingen om hun prestaties te verbeteren in vakken zoals economie, wiskunde en Duits. Mijn naam is Jesse, ik ben 23 jaar en studeer bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit. Naast mijn studie geef ik bijles aan leerlingen zoals...
Bijlesdocent Dordrecht rekenen en natuurkunde: Nora’s aanpak voor leerlingensucces
Als bijlesdocent in Dordrecht geef ik bijles aan leerlingen die worstelen met vakken zoals rekenen, natuurkunde en Engels. Mijn naam is Nora, ik ben 20 jaar en ik studeer rechten aan de universiteit. Naast mijn studie ben ik al geruime tijd actief als bijlesdocent. Ik...
Bijlesdocent Den Haag rekenen en taal: Hoe ik Jordy en Adina begeleid
Als bijlesdocent in Den Haag geef ik met veel plezier bijles in rekenen en taal aan leerlingen zoals Jordy, een jongen uit groep 7, en Adina, een derdejaars havo-leerlinge. Mijn werk als bijlesdocent, vooral in vakken zoals rekenen, taal, wiskunde en Engels, helpt...
Tips voor bijles geven: Effectief en waardevol lesgeven
Zo haal je het meeste uit je bijles: praktische tips Bijles kan een enorme steun zijn als je moeite hebt met bepaalde vakken of gewoon beter wilt presteren. Of je nu extra uitleg nodig hebt, hulp bij het plannen van je studie of simpelweg een stok achter de deur...
5 tips om de middelbare school te overleven!
De middelbare school is een spannende periode voor leerlingen. Door de hoge snelheid van de transformatie kan dit echter ook een moeilijke tijd voor hen zijn. Bij ABCopschool hebben ze hier onderzoek naar gedaan en ook docenten merken dit. Toch is dit een leerzame...
De eindexamens zijn weer begonnen!
De eindexamens zijn alweer begonnen! Voor leerlingen een periode van bloed, zweet en tranen. Mijn eindexamens, ik weet het nog als de dag van gisteren. Mijn stresslevel is nog nooit op zo’n piek geweest en ik heb nog nooit zo hard gestudeerd als toen. Daarnaast was...

Mix (past simple: positive, negative, questions)
Welkom bij deze uitgebreide gids over de verleden tijd van het Engelse werkwoord “mix” (mengen)! Of je nu een student bent die zich voorbereidt op een toets over werkwoordstijden, of gewoon je kennis wilt opfrissen, dit artikel biedt een diepgaand overzicht van de positieve, negatieve en vragende vorm van “mix” in de verleden tijd. We gaan dieper in op de regels en bieden voorbeelden om je te helpen het correct te gebruiken.
Inhoudsopgave
Positieve vorm van “Mix” in de verleden tijd
De verleden tijd van het werkwoord “mix” is eenvoudig: mixed. Het is een regelmatig werkwoord, wat betekent dat we “-ed” toevoegen aan de basisvorm om de verleden tijd te vormen.
Voorbeelden:
- I mixed the ingredients for the cake carefully. (Ik mengde de ingrediënten voor de cake zorgvuldig.)
- She mixed the paint colors to create a beautiful shade of blue. (Zij mengde de verfkleuren om een prachtige blauwe tint te creëren.)
- They mixed the concrete for the new foundation. (Zij mengden het beton voor de nieuwe fundering.)
Algemene regel: [Subject] + mixed + [rest van de zin]
Negatieve vorm van “Mix” in de verleden tijd
De negatieve vorm van “mix” in de verleden tijd wordt gevormd met behulp van de hulpwerkwoorden “did not” (of de samentrekking “didn’t”) en de basisvorm van het werkwoord, “mix”.
Voorbeelden:
- I did not mix the drinks, so I don’t know what’s in them. (Ik heb de drankjes niet gemengd, dus ik weet niet wat er in zit.)
- She didn’t mix хорошо with the other students. (Zij kon het niet goed vinden met de andere leerlingen.)
- They did not mix business with pleasure. (Ze combineerden zaken en plezier niet.)
Algemene regel: [Subject] + did not/didn’t + mix + [rest van de zin]
Vragende vorm van “Mix” in de verleden tijd
Om een vraag te stellen in de verleden tijd met “mix”, gebruiken we het hulpwerkwoord “did” aan het begin van de zin, gevolgd door het subject en de basisvorm van het werkwoord.
Voorbeelden:
- Did you mix the salad dressing? (Heb jij de slasaus gemengd?)
- Did she mix up the order? (Heeft zij de bestelling door elkaar gehaald?)
- Did they mix all the colors together? (Hebben zij alle kleuren door elkaar gemengd?)
Algemene regel: Did + [Subject] + mix + [rest van de zin]?
Veelgemaakte fouten en hoe deze te vermijden
Hier zijn enkele veelvoorkomende fouten bij het gebruik van “mix” in de verleden tijd en tips om ze te vermijden:
- Verkeerd gebruik van de basisvorm: Gebruik altijd de basisvorm “mix” na “did” in negatieve en vragende zinnen. Vermijd “Did you mixed…?” of “She didn’t mixed…”.
- Vergeten van “did”: Vergeet niet “did” te gebruiken in vragen en negatieve zinnen in de verleden tijd.
- Spelfouten: Zorg ervoor dat je “mixed” correct spelt in positieve zinnen.
Oefeningen
Vul de volgende zinnen in met de juiste vorm van “mix” in de verleden tijd.
- I _______ (mix) the batter before adding the eggs.
- She _______ (not / mix) the cleaning products together.
- _______ they _______ (mix) the paints according to the instructions?
- He _______ (mix) his metaphors terribly.
- We _______ (not / mix) with the crowd at the party.
Antwoorden
- mixed
- did not mix / didn’t mix
- Did / mix
- mixed
- did not mix / didn’t mix
Samenvatting
In dit artikel hebben we de positieve, negatieve en vragende vorm van “mix” in de verleden tijd behandeld. Hier zijn de belangrijkste punten:
- De positieve vorm is “mixed”.
- De negatieve vorm is “did not mix” of “didn’t mix”.
- De vragende vorm begint met “Did” gevolgd door het subject en “mix”.
- Vermijd de veelgemaakte fouten door de regels goed te onthouden en te oefenen.
Hopelijk helpt dit artikel je om de verleden tijd van “mix” beter te begrijpen en correct te gebruiken! Succes met je toets of studie!
Bekijk de uitlegvideo
Bekijk de andere onderwerpen uit hoofdstuk Extra oefeningen (werkwoordtijden)
Meer over abcbijles
Wil jij meer artikelen lezen? Bekijk onze kennisbank.
Meer weten over abcbijles? Bekijk de over ons pagina.
Spel- of tikfout gezien? Laat het ons weten: jurgen@abcbijles.nl
Dit artikel is geschreven door:

0 reacties